نکات زیبایی پوست
نوشته شده توسط : فاطمه

نکات زیبایی پوست

نکات زیبایی پوست : همانگونه که همه می دانیم زیبایی پوست، رابطه کاملا مستقیم با زیبایی افراد دارد. در اینجا به نکات زیبایی پوست که برای پوست کلیدی و مهم هستند، اشاره شده است .

 

نکات زیبایی پوست

ضد آفتاب از نکات زیبایی پوست

 اولین نکته از نکات زیبایی پوست استفاده از یک ضد آفتاب مناسب است .ضد آفتاب ،از چروک، لک و تیرگی پوست جلوگیری می کند. هر روز به اندازه یک قاشق غذاخوری روی پوستتان ضدآفتاب بزنید، سپس از منزل خارج شوید.

 

 

توجه به نوع پوست، از نکات زیبایی پوست می باشد

 از نکات زیبایی پوست، نوجه کردن به استفاده از محصولاتی است که برای پوست شما مناسب است . برای انتخاب محصولات مناسب حتماً با متخصص پوست و موی خود مشورت کنید.

 

 

خال های گوشتی را نادیده نگیرید

از دیگر نکات زیبایی پوست ، نادیده گرفتن خال های گوشتی است  . بعضی از این خالها خطرناک می باشند. بنابرین باید یک بار در سال  به متخصص پوست و مو مراجعه کنیم و پزشک خال های گوشتی را معاینه کند. خودتان هم باید هر ماه ،خودتان را معاینه کنید و مراقبت های پوستی لازم را انجام دهید.

 

 

از نکات زیبایی پوست ،جلوگیری از پاکسازی زیاد پوست است

از نکات زیبایی پوست ، توجه به پاکسازی پوست به اندازه کافی است .درست است که پاکسازی حفره های ریز و دریچه های پوست احساس خوبی به شما می دهد،اما  پاکسازی زیاد پوست موجب تحریک تولید چربی و بدتر شدن جوش ها می شود و پوستتان خراب می شود.بنابراین در نگهداری پوست هم باید دقت داشته باشید و زیاده روی نکنید.

 

 

مصرف مواد غذایی سالم از نکات زیبایی پوست

 خوردن غذای درست از دیگر نکات زیبایی پوست است. خوردن اسنک ها و مواد غذایی موجب افزایش قند خون و ترشح انسولین می شود. انسولین هورمون های چربی ساز را تحریک می کند و جوش درست می کند .با کم کردن غذاهای نامناسب و هله هوله در حدود شش هفته آکنه های شما کاهش می یابند و بهداست پوستشما تامین می شود و این از نکات زیبایی مهم می باشد. در عوض چیزهایی مثل کره بادام زمینی، مغزهای خشک و آووکادو بخورید. این مواد غذایی برای برای مو، پوست، ناخن مناسب هستند.

 

 

 مراقب پوست دور چشم هایتان باشید.

پوست دور چشم نیز از نکات زیبایی پوست است .این قسمت از پوست، بسیار نازک تر از سایر قسمت هایپوست صورت است، بنابراین ابتدا ،مالیدن چشم را کنار بگذارید. هر بار که چشم خود را می مالید رگ های خونی شما پاره می شود .که موجب تیرگی، گرفتگی و ضخامت پوست دور چشم می شود.

 

 

جوش های صورت خود را نترکانید

 نترکانند جوشها از نکات زیبایی پوست مهم می باشد . ترکاندن جوش موجب مهاجرت باکتری ها به قسمت های عمیق تر پوست، می شود و عمر جوش دوبرابر می شود.پس سعی نکنید با شدت و سختی با جوش برخورد کنید و به نکات زیبایی پوست توجه کنید.

 

ورزش کنید

 از نکات زیبایی پوست  ورزش کردن است که باید به آن اهمیت دهید .نرمش موجب افزایش گردش خون به سمت پوست و درخشان شدن پوست می شود. همچنین تنش و استرس را کاهش می دهد تا پوست شاداب تری داشته باشید . از دیگر نکات زیبایی پوست این است که نوجه کنید وقتی استرس دارید، روی پوستتان آکنه و وخامت های پوستی دیگری پدید می آید.

 

 

پوست خود را برنزه نکنید  

از دیگر نکات زیبایی پوست این است که توجه داشته باشید که برنزه سازی پوست ممکن است ضرر زیادی نداشته باشد، ولی آفتاب موجب ضخامت پوست و تولید ملانین (تیره کننده پوست) می شود. که باعث پیری زودرس می شود . از نکات زیبایی پوست این است که به هنگام برنزه کردن حتماً از ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

 

 

از نکات زیبایی پوست درست خوابیدن است

خوابیدن نادرست از نکات زیبایی پوست است پرا که در برخی موارد به مرور زمان موجب ایجاد خطوطی در پوست صورت شما می شوند. این چروک ها در لایه های سطحی پوست ایجاد شده اما به راحتی محو نمی شوند. به پهلو خوابیدن باعث ایجاد چین و چروک بر روی گونه ها و چانه  می شودبرای جلوگیری از  ایجاد چین و چروک پوست در هنگام شب، سعی کنید به پشت بخوابید .

 

 

ماهی بخورید

 استفاده از ماهی از نکات زیبایی پوست است  که بر روی پوست تاثیر می گذارد .ماهی های آب سرد مانند سالمون منبع عالی پروتئین ها هستند. ماهی به ویژه ماهی های چرب و روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که در حفظ شادابی، انعطاف پذیری و جوانی پوست و همچنین کمک به کاهش چین و چروک های پوستی نقش زیادی دارند.

 

 

 

استفاده از عینک مطالعه

حتی استفاده از عینک مطالعه نیز از نکات زیبایی پوست است و در صورت نیاز استفاده از آن ضروری است زیرا کار و حرکت زیاد عضلات صورت موجب ایجاد شیار و چروک در بافت پوست می شوند. توصیه می شود در صورت نیاز حتما در هنگام مطالعه از عینک مخصوص استفاده کنید.  همچنین استفاده از عینک آفتابی در زیر آفتاب نیز از نکات زیبایی پوست است ، زیرا پوست اطراف چشم را در برابر صدمات نور خورشید محافظت کرده و از جمع شدن عضلات صورت شما جلوگیری می نماید.

 

 

 

پوست خود را بیش از حد نشویید

شستشوی کافی نیز از نکات زیبایی پوست می باشد.آب معمولی رطوبت پوست و چربی طبیعی که مانع از از ایجاد چین و چروک است را ازبین می برد. در حقیقت با شستن پوست صورت، مواد محافظتی پوست را نیز می شویید. برای تمیز کردن پوست از صابون های ویژه حاوی مرطوب کننده، ژل و یا کرم های تمیز کننده پوست صورتاستفاده کنید.

 

 

 

استفاده از ویتامین C از نکات زیبایی پوست

مطالعات نشان می دهند که کرم های حاوی ویتامین C پوست را در برابر صدمات ناشی از اشعه خورشید محافظت نموده و به کاهش نقاط تیره رنگ، قرمزی و التهاب پوست کمک می کنند. ویتامین C دارای ترکیباتی است که  برای کاهش چین و چروک های پوستی  مفید است.

 

 

 

سویا برای مراقبت از پوست از نکات زیبایی پوست

استفاده از سویا برای پوست مناسب است و از نکات زیبایی پوست محسوب می شود  .تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا  به عنوان مکمل خوراکی، موجب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود.

 

کاکائو بخورید

کاکائو یک ماده ضد چروک پوست است  که محققان معتقدند که کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از 2 آنتی اکسیدان مهم از پوست در برابر آفتاب محافظت نموده، باعث افزایش  جریان خون  شده ، بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب رسانی پوست کمک کرده و موجب نرمی پوست می شود.

 

 

تقویت پوست صورت

 از نکات زیبایی پوست در سنین بزرگسالی  روشهای تغذیه ای مناسب می باشد. مثلا  شما  می توانید از میوه ها و سبزیجات خوراکی حاوی ویتامین سی  استفاده کنید. این  نوع محصولات خوراکی می توانند به ترمیم پوست و افزایش استحکام و انعطاف کمک کنند. شما برای تقویت پوست خود می توانید از محصولات شیمیایی نیز استفاده کنید.

 

منبع :http://drsodaei.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

 





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: